perjantai 12. heinäkuuta 2013

Tour de France ja Tour de Fleece 29.6.-21.7.

Parisen viikkoa sitten ne alkoivat. Siitä lähtien olen kehrännyt joka päivä 
(paitsi sinä ihan ensimmäisenä päivänä, koska silloin matkustin).
Tour de Fleece on siis sen pyöräilytapahtuman sisarjuttu jossa kehrätään.
 
Kolme lankaa on Tourin aikana kehräytynyt valmiiksi, neljättä lankaa kertaan.

Ensimmäinen lanka, jonka tämän vuoden Tourissa kehräsin 
oli aloitettu jo joskus viime vuoden alkupuolella muistaakseni. 
Silloin sain valmiiksi vain pienen pätkän säiettä ja homma tyssähti, en tiedä miksi.
Se on luonnonväristä BFL:ä ketjukerrattuna.


Toisena lankana valmistui itsevärjätty Merihiwwiö, myös BFL:ä ja ketjukerrattu.
Harmaasta ja vihreästä tullee pipoja, yhdessä tai erikseen.


Kolmantena otin kehräykseen Lanitium ex Machinan merinoa. Hyvin keltaista merinoa.
Tämänkin ketjukertasin, eikä minulla ole hajuakaan mitä tästä voisi neuloa ja kenelle...


Katsokaa nyt kuinka keltainen se on:


Neljäs kehräykseen lähtenyt lanka on Lanitium ex Machinan merino-silkkiä, 50/50.
Ihanaa kehrättävää, meni ihan itsestään rullalle. 
Eilen illalla toinenkin säie valmistui ja aloitin kertaamisen. Tästä tulee kaksisäikeistä.


Olen pohdiskellut tässä kehrätessäni. Sitä, että haluanko olla kehrääjä.
Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että myyn rukin pois, enkä hanki uutta.
Aikataulu on vielä avoin, sillä kehrättävää kuitua on vielä jonkun verran.
Joko kehrään ne tai sitten myyn nekin pois.
Tämän Tourin kehrään kyllä loppuun, nyt menee niin hyvin.

Kehrääminen on mukavaa ja nautin siitä, mutta neulominen on minulle kuitenkin se juttu.
En minä polkemista lopeta, pyörää poljen jatkossa varmaan paljonkin.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti