lauantai 25. helmikuuta 2017

Sydänmaat


Rangan tapaisesta jäi vajaa kaksi kerää mustaa lankaa, joka päätyi lapasiksi. Jostain syystä lapasten neulominen on hirveän hankalaa minulle. En oikein osaa sanoa mikä niissä vastustaa, mutta joku.



Ohje: Sydänmaa mittens
Lanka: Ístex Lèttlopi, Black heather, 73 g


Valitsin tämän ohjeen, koska siinä on minulle uudenlainen peukalokiila. Kiilan istuvuus kiinnosti minua, mietitytti myös että vetääkö se. Vaan hyvinhän se istuu! Ohjeen seuraamisessa minulla oli hieman hankaluuksia. Palmikkojen kierrot on tehty vähän missä sattuu. Onneksi lanka on melkein mustaa, niin kukaan tuskin huomaa.






Minulle tämä lanka on testien jälkeen vähän liian karkeaa käytettäväksi lapasina suoraan iholla. Kämmenissäni on tilanteesta riippuen joko enemmän tai vähemmän ihottumaa aina ja nämä kutittavat sitä. Menevät siis lahjakoriin odottamaan uutta omistajaansa. Harmi, sillä nämä ois olleet just passelit.



3 kommenttia:

  1. Kivat lapaset :) Mullakaan ei kädet tahdo kestää karkeita lankoja. Aluslapasten kanssa saattavat sitten ollakin ihan parhaat pakkaskelin lapaset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Täytyisikin kyllä neuloa sellaiset alulapaset, niitä voisi sitten lämpimämmällä kelillä käyttää sellaisenaankin.

      Poista
  2. Täältä ääni niille alulapasille. Neuloin kaksinkertaisesta Drops alpacasta just näihin lapasiin aluset, sama ohje ilman palmikoita. Niistä tuli vähän leveämämmät kuin itse Sydänmaasta, mutta alpakka tahtoo lapaskäytössä vähän huopua kasaan ja tuo palmikkokuviokin joustaa jokin verran.

    VastaaPoista